Harthorend – Luisteren voor professionals


Hoe vindt u tijd, rust en ruimte om te luisteren? Wat is luisteren eigenlijk? Wat maakt het zo moeilijk? Hoe gaat u met plezier beter luisteren? En: Wat heeft het luisteren met uw werk te maken? ‘Harthorend’ geeft heldere antwoorden op deze en andere vragen over luisteren. Eenvoudig, diepgaand, inspirerend en persoonlijk.

In dit boek rekent Harry van de Pol af met het traditionele schema ‘zender – ontvanger’. Aan de hand van de luisterthermometer maakt hij duidelijk dat luisteren in essentie een gevende beweging is. Hij is eerlijk over wat professionals in de weg staat om echt te luisteren en biedt hun een zinvol alternatief. Hij gaat daarin een paar slagen dieper dan de gebruikelijke tips over hoe u de communicatie kunt verbeteren. ‘Harthorend’ biedt u veel nieuwe inzichten en herkenbare voorbeelden. Het helpt u om van binnenuit te groeien als luisteraar.

‘Eindelijk een boek dat over de essentie van communicatie gaat en toch praktisch blijft. Harry van de Pol laat heel overtuigend zien dat leren luisteren naar anderen begint met het luisteren naar jezelf.’ – Jacqueline Beekman, CentraM

‘Het luisteren waar Harry over schrijft (namelijk met respect en waardering), is een weldaad voor het geloof in eigen kunnen.’ – Joseph Kessels, Universiteit Twente & The Learning Company

‘Harry laat op een prikkelende manier voelen dat je pas écht contact maakt als je luistert met de intentie om te geven.’ – Job Leene, Leene.tx

Meer weten? Boek kopen? Klik op de cover van het boek!