Inhoudsopgave
Voorwoord
Samenvatting
Inhoudsopgave
1. Inleiding
1.1. De organisatie
1.2. Missie en visie
1.3. Producten en markt
2. Plan van aanpak
2.1. Inleiding
2.2. Doelstelling
2.3. Afbakening
2.4. Projectorganisatie
2.5. Planning en budget
2.6. Aanpak
2.7. Risico’s
3. Gegevens verzamelen
3.1. Inleiding
3.2. Literatuuronderzoek
3.2.1. Inleiding
3.2.2. Leren
3.2.3. Veranderen
3.2.4. Action Learning
3.2.5. Virtual Action Learning
3.2.5. Leerstijlen
3.2.6. Reflectie
3.3. Samenvatting literatuuronderzoek
3.3.1. Leren
3.3.2. Veranderen
3.3.4. Action Learning
3.3.5. Virtual Action Learning
3.3.6. Leerstijlen
3.3.7. Reflectie
4. Veldonderzoek
4.1. Inleiding
4.2. Core Courses
4.2.1. Operations Management
4.2.2. Human Resources Management
4.2.3. Marketing Management
4.2.4. Financieel Management
4.2.5. Strategische management
4.2.5.1. Corecourse
4.2.5.2. Major Veranderkunde
4.2.6. Informatiemanagement
4.2.7. Internationaal Management
4.2.8. Organisatie Analyse
4.2.9. Dissertation
4.3. Leerstijlen
4.4. Set en subset
4.5. ALP-en en leerarrangementen
4.5.1. ALP-en
4.5.2. Leerarrangementen
4.5.3. Feedback
4.6. Action Learning
4.6.1. Methodiek
4.6.2. Setadviseur en docenten
4.6.3. RFC
4.6.4. ROI
4.6.5. Logboek
4.7. Testen
4.7.1. 360o-feedback
4.7.2. Birkman-methode
5. Analyse
5.1. Inleiding
5.2. Leerdoelen
5.3. Action Learning
5.4. Persoonlijke ontwikkeling
5.5. Zakelijke ontwikkeling
5.5.1. Klokmodel van Looten
5.5.2. Mijn klokmodel
5.6. Belangrijkste leermomenten
6. Toekomst
7. Reflectie
Literatuurlijst
Bijlage 1: mindmap literatuuronderzoek
Lijst met figuren
Figuur 1 – Projectorganisatie
Figuur 2 – Leerstadia volgens Kolb
Figuur 3 – Kennisspiraal
Figuur 4 – Modellen van Nonaka en Kolb
Figuur 5 – Groendrukdenken samengevat
Figuur 6 – Leerintensiteit
Figuur 7 – Vier typerende leerstijlen
Figuur 8 – Begeleiderstijlen
Figuur 9 – Vier managementstijlen
Figuur 10 – Leerstijlen in totale leercontext
Figuur 11 – Leerstijl voor en na studie
Figuur 12 – Alg. overzicht competenties
Figuur 13 – Klokmodel van Looten
Lijst met tabellen
Tabel 1 – Planning
Tabel 2 – Risico-analyse
Tabel 3 – Normen en bereik leerstijlscores
[hr]
Anderen bekeken ook deze content
Regisseren door reflectie
Regisseren door reflectie Dit boek gaat in op de basale vragen voor een manager om een goede regisseur te worden: wat is er gebeurd, waarom gaat het zoals het gaat en wat heeft dat met mij te maken> Er wordt uitvoerig stilgestaan bij concrete praktijksituaties. De lezer wordt meegenomen in de verhalen van managers die leren reflecteren en uitgedaagd zelf
Leidraad reflecteren
Leidraad reflecteren De reflecterende handeling staat tegenover de routinehandeling. Reflecteren heeft te maken met het nadenken over jezelf, over je handelen. Doel van het reflecteren is te komen tot een ander handelen. Van Parrerren geeft volgende omschrijving : “reflecteren is een vorm van oriëntering achteraf, dat wil zeggen nadat een handeling (of reeks van handelingen) voltrokken is, bezint de handelende
Brainstormreflectie
Brainstormreflectie is het proces waarbij men nadenkt over de ideeën die zijn gegenereerd tijdens een brainstormsessie. Het doel van brainstormreflectie is om de kwaliteit van de ideeën te verbeteren en te bepalen welke ideeën het meest geschikt zijn om een bepaald probleem op te lossen of een specifiek doel te bereiken. Tijdens een brainstormsessie worden vaak veel ideeën bedacht, sommige