Reflectie

Reflectie

Derde orde leren heet ook wel deuteroleren. Dit leren is gericht op het leren van de eerste drie niveaus van leren. Hierbij gaat het om het effectiever en efficiënter erkennen en corrigeren van fouten. Ook om met meer succes reflectieprocessen toe te passen op de gebruikte concepten en benaderingen.

Reflecteren op de doelstellingen met betrekking tot de studie blijkt een lastig proces gezien de oppervlakkigheid hiervan. In de loop van de studie is de concreetheid van de doelstellingen c.q. de onderzoeksvragen aanmerkelijk verbeterd. De kwaliteit van de reflectie is daarmee ook toegenomen.

[………] [hr]

Anderen bekeken ook deze content

Reflectie als drijfveer van het leerproces

Reflectie als drijfveer van het leerproces Vaak blijft reflectie van studenten steken op het niveau van evaluatie, wordt er te veel op persoonlijke problemen gefocust en wordt er onvoldoende geabstraheerd. Het gevolg hiervan is dat studenten reflectie saai en vervelend gaan vinden en het reflectieverslag behandelen als een invullijstje. Maar reflectie is noodzakelijk om praktijk te koppelen aan theorie, zich

Posted in Artikelen | Tagged , , , | Comments Off on Reflectie als drijfveer van het leerproces