Dicteer de regels van het spel

 




 

Er zijn twee soorten situaties als het om spelregels gaat.
Situatie 1: daar waar de regels vastliggen en waar je min of meer aan te houden hebt
Situatie 2: daar waar de regels (nog) niet vastliggen of voor wijziging in aanmerking komt.
Situatie 1 noemt men ‘gaming’; situatie 2 noemt men ‘playing’. Jouw voordeel ligt in situatie 2, waar jij invloed kunt uitoefenen op het tot stand komen of wijzigen van de spelregels.

Reflectie
Hoe ga jij om met spelregels?
In welke gevallen rek je de spelregels graag op?
Durf je vals te spelen?
Wat als anderen de spelregels van jouw spel negeren?

 




Gert Jan Schop

Reflecteren is een krachtig instrument om het effect van leerprocessen en veranderprocessen (sterk) te vergroten. Reflecteren gaat veel verder dan evalueren. In mijn werk gebruik ik regelmatig reflectiemethodieken. Op deze site deel ik graag methodieken, tools, artikelen e.d.. Doe er je voordeel mee!

Wat kan ik voor je betekenen?

Als adviseur, organisatiecoach en facilitator ondersteun en begeleid ik jou en/of je organisatie graag bij het leren, ontwikkelen, veranderen en implementeren. Reflectie en intervisie kan dan als tooling worden ingezet. Contact? Stuur een mail naar info@reflectiesite.nl.